دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 29 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
معرفی تکنولوژی شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۳۶:۵۸

طراحی نیروگاه‎های جدید فراساحلی توسط ژاپنی‎ها

باشگاه خبری فراساحل: دولت ژاپن در حال بررسی طرحی است که طی آن از کشتی‎هایی که با استفاده ازLNG برق تولید می‎کنند برای تامین برق جزایر اندونزی استفاده خواهد شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازمارین تایمز، در صورت اجرایی شدن این طرح، نخستین نیروگاه های دریایی با سوخت LNG در جهان طراحی و توسعه داده خواهند شد. سوخت LNG مورد نیاز این کشتی‎ها توسط کشتی‎های LNG بر از پایانه‎های اندونزی به این نیروگاه‎های دریایی منتقل و در تاسیسات ذخیره سازی آنها ذخیره ‌‌‌می‌شود. وزیر اقتصاد ژاپن عنوان کرده است که یکی از دلایلی که این طرح را جذاب ‌‌‌می‌کند سرعت عمل در اجرای آن است. وی همچنین ابراز امیدواری کرده است که سایر کشورهای آسیایی نیز از اجرای این ایده حمایت کنند.

کشور اندونزی متشکل از 13 هزار جزیره است. بسیاری از این جزایر به موتور برق‌‌‌‌های گازوئیلی برای تولید برق وابسته هستند. روزنامه ژاپن نیوز خبر داده است که نخستین طرح آزمایشی نیروگاه‎های دریایی با سوخت LNG برای 10 جزیره در نزدیکی تیمور شرقی اجرا خواهد شد. یکی دیگر از دلایل اجرای این طرح، توسعه حضور چین در منطقه از طریق برنامه جاده ابریشم نوین است که بواسطه آن حضور حمل و نقلی و زیرساختی خود را تقویت کرده است. در ابتدای سال 2017 میلادی شرکت Chiyoda ژاپن، تامین کننده زیرساخت‎های LNG در این کشور، اعلام کرد که طرحی را برای تبدیل کشتی‎های مازاد حمل LNG به کشتی‎های نیروگاهی آماده کرده است. این کشتی‎ها ظرفیت تولید 70 تا 400 مگاوات برق را دارند



  کد خبر : 4642
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :